reklama

List rozhorčenej študentky učiteľstva

Volám sa Lucia a vybrala som si učiteľské štúdium. Teraz si polovica z Vás vychýli oči dohora a pomyslí si, že asi ma inde neprijali, alebo si potrebujem nutne urobiť vysokú školu. Ani jedno z predchádzajúcich tvrdení nie je pravda. Priznávam, posledné 3 roky môjho štúdia som rozmýšľala rôzne...byť či nebyť, to je otázka! Pán Shakespeare už asi vtedy predvídal situáciu slovenského školstva. Posledný rok som presvedčená o tom, že by ma učenie bavilo. Schválne som nenapísala, že som sa rozhodla stať sa učiteľkou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Reagujem na blogový príspevok pána Sebelédiho a podporujem jeho tvrdenia.

Pozrite...som mladá žena a aká perspektíva ma čaká na Slovensku? Odkiaľ zoberiem peniaze na to, aby som mohla žiť samostatne s mojim priateľom? A odkiaľ vezmem na dieťa? O dôchodku ani nehovorím.

Nie, neverím tomu, že sa táto situácia zlepší a budem mať dôstojné podmienky na lepší život. Veľa mladých ľudí odchádza do zahraničia. A prečo? Pretože na Slovensku sa žiť dôstojne nedá. Ak mi umývanie riadov zabezpečí lepší život a nádej na založenie si rodiny. Prosím...radšej budem robiť to.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľa z Vás si môže povedať, ďalšia čo si spraví školu na SR zadarmo a odíde preč. Ak mi dáte dôstojné podmienky na život, s radosťou tu ostanem.

Nie že by som plánovala umývať riady, viem jazyky a jazyky sa učím ľahko. A myslím si, že keď viete jazyk, máte nejaké vzdelanie prácu si nájdete. Netvrdím, že sa zo mňa stane milionár, ale stále to bude lepšie ako plat a práca učiteľa na Slovensku. A predsa len, učiť jazyk v inej krajine keď neviete ich rodný jazyk je dokonca prínosom. Vždy som sa najlepšie naučila jazyk, keď som mala lektora, ktorý po Slovensky ani nemukol, prípadne učiteľku, ktorá odmietala počúvanie a hovorenie po Slovensky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čudujete sa prečo nemáme jazykárov na školách? Jednoduché, keď vie niekto jazyk buď sa zamestná na lepšom mieste s lepším platom ako je 400 eur alebo jednoducho vycestuje.

Plne podporujem štrajk učiteľov a dopriala by som im oveľa viac ako tých smiešnych 10%. Ukameňujte ma, videla som predsa Vaše primitívne názory na diskusiách. Najmä tie typu „Choďte si, bude to robiť niekto, komu to bude stačiť“

Nie, ďakujem. Nestojí mi to za to, aby som sa každý deň trápila s deťmi, učila ich, opravovala po nociach písomky a mala ďalšie dve práce, aby som mala za čo kúpiť jesť.

Chcela by som týmto podporiť učiteľov v ich štrajku a boji za lepší život. Ak ste stále na učiteľskom poste, ste moji hrdinovia. Svoju prácu beriete viac ako poslanie ako dôstojnú prácu. Veľmi dôležitú prácu. Taktiež by som chcela poďakovať všetkým učiteľom, ktorí ma kedy učili a niečo naučili. Nemáte to ľahké a máte môj veľký obdiv.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A k závistlivcom a pohŕdačom...

Tak prečo nejdete učiť, keď sa učitelia majú tak úžasne?

Skúste si spomenúť, vďaka komu čítate tento článok a dokážete ho okomentovať a utekať do zahraničia za lepším životom. Vďaka komu máte prácu ktorú máte?

Veď aj inteligenciu národa vidieť na tom, ako si váži učiteľské remeslo...

Lucia Sámelová

Lucia Sámelová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žienka s názorom ktorá má chuť písať a vyjadrovať čo si myslí:-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu