reklama

Pani učiteľky do toho!

Slovenské školstvo. Téma toľko omieľaná a diskutovaná. Prečo si myslím, že slovenské školstvo je skvelé a učitelia si zaslúžia oveľa viac?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

size="9pt"Som učiteľka. Vopred upozorňujem, že môj článok možno bude mať gramatické chyby a s čiarkami som sa nikdy nekamarátila. Nie som učiteľka slovenčiny a nežijem na Slovensku tak mi to prosím odpustťe.

 size="9pt"Slovenské školstvo je z môjho pohľadu size="9pt"fantastické. Keď size="9pt" som vyštudovala učiteľstvo na Slovensku som si to rozhodne nemyslela, snáď ani keď som školu size="9pt"navštevovala. No size="9pt" zmenila som názor.

 size="9pt"Pracujem na jednej škole v zahraničí, v krajine, ktorá sa považuje za jednu z najvyspelejších krajín sveta. A ja predsa pracujem v školstve v tejto "fantastickej úžasnej“ vyspelej krajine. A hádajte čo! Slovenské školstvo je oveľa lepšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

size="9pt"Nie, nezbláznila som sa. 

 size="9pt"V krajine v ktorej pracujem je učiteľ ocenený finančne relatívne vysoko. Škola má peniaze a zaplatí Vám viacmenej hocijaký kurz, na aký si spomeniete ak má niečo spoločné so školstvom a s deťmi. Keď potrebujem pomôcky alebo hry, proste si ich objednám. Keď v zborovni nie je papier je to len preto, lebo niekto zabudol nahlásiť, že potrebujeme ďalší. Máme k dispozícii laminátory a laminovacie obaly a zalaminujeme si čo potrebujeme aby sme to mohli znova použiť.

 size="9pt"V krajine kde pracujem sa deti integrujú, je tu veľká diverzita detí, ktoré nevedia po anglicky,niektoré deti majú rôzne znevýhodnenia, špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby a sú rozdelení na hodinách podľa zručností, a nie každé dieťa sa učí to isté učivo ako na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

size="9pt"Znie to úžasne? Nie, vôbec nie je.

size="9pt"Už dlho rozmýšľam čím to je, že preferujem slovenské školstvo. Odpoveď neviem ale myslím si, že je to ľuďmi.

  • size="9pt"Slovenský učiteľ nemá asistentov, ktorí mu pomôžu s deťmi, ktoré potrebujú pomoc navyše alebo majú rôzne problémy a zvládne to a naučí deti čo potrebujú vedieť.

  • size="9pt"Slovenský učiteľ si často musí nosiť vlastný papier, aby deťom pripravil niečo iné ako vypĺňanie pracovného zošita

  • size="9pt"Slovenský učiteľ naučí každé dieťa písať a čítať a oveľa viac.

  • size="9pt"Slovenský učiteľ príde domov a opravuje písomky a plánuje si hodiny na ďalší deň.

  • size="9pt"Slovenský učiteľ nemá výchovných mentorov kam pošle dieťa keď neposlúcha.

  • size="9pt"Slovenský učiteľ nemá oporu v riaditeľovi, pretože každé dieťa znamená peniaze pre školu a preto si nemôžeme dovoliť dieťa vyhodiť napriek tomu, že učiteľke nadáva a bije deti.

size="9pt"A napriek tomu vedia slovenské deti oveľa viac ako tie v tejto "úžasnej vyspelej" krajine. Ja netvrdím, že nemá slovenské školstvo trhliny. Má a dosť veľké. Napríklad považujem za obrovský problém, že deti školu neznášajú a je pre nich utrpenie ísť tam, som totižto toho názoru, že učenie by mala byť poväčšine zábava a známkovanie neukazuje na žiadny progres alebo osobné črty a vlohy na daný predmet.

 size="9pt"Byť učiteľom je niečo úžasné. Milujem svoju prácu. Každý deň je iný, každý deň sa niečo nové naučíte a dozviete. Každý deň máte starosti o deti, ktoré učíte a oni Vás niekedy pozitívne prekvapia a máte krajší deň. Sú dni, kedy viete ,že "Vaše" deti niečo trápi, viete čo sa deje v ich rodinách a nesiete si tieto trápenia so sebou domov. Podporíte ich v ťažkých chvíľach a oni sa Vám odvďačia svojou láskou alebo pekným slovom o Vás.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

size="9pt"Viete prečo je slovenské školstvo skvelé? Pretože tam pracujú skvelí ľudia. Ľudia, ktorí robia svoju prácu s láskou. Koľko z nich by si mohlo nájsť lepšie platenú prácu ale predsa len chcú učiť lebo vidia zmysel v tom, že vychovávajú našu budúcnosť a dávajú lásku deťom, ktorým sa jej často doma nedostáva?

size="9pt"Slovenský učiteľ berie svoju prácu ako poslanie. To je krásne a robí to naše školstvo lepším ale nemyslíte si ,že si človek čo so všetkých týmto denne zápasí zaslúži lepšie finančné ohodnotenie ako pár % nad minimálnou mzdou?

size="9pt"Ja si to myslím a veľmi silno podporujem protest dlhé nosy. Keď som uvidela ako krásne učitelia na Slovensku prostestujú (tak, že pôjdu počas protestu darovať krv!) tak mi až slzička vbehla do očí. Vidíte akí sú skvelí? Ten jeden deň čo by mohli oddychovať, idú pomáhať ľuďom, ktorí to potrebujú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

size="9pt"Som hrdá, že som učiteľka zo Slovenska a verím, že sa raz budem môcť vrátiť a podporiť týchto skvelých ľudí! Klobúk dole!

Lucia Sámelová

Lucia Sámelová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žienka s názorom ktorá má chuť písať a vyjadrovať čo si myslí:-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu